9 Kasım 2013 Cumartesi

Püreli Tepsi Köftesi

Evimizde hafta sonu menülerini genellikle oğlum belirler..:) Yani o ister ben hazırlarım. Her çocuk gibi (gerçi bizimki pek çocuk sayılmaz artık) benim oğlum da köfteye bayılır. Her gün olsa hayır demez. Düşünün ki yanında yok yok üstünde de püre olacak. Kim hayır der ki..??
Biz de hayır demedik afiyetle yedik.. :) Siz de denemek isterseniz işte tarifim...

Malzemeler:

Köfte İçin:

Yarım kilo kıyma
3 yemek kaşığı galeta unu (veya bir avuç kadar ufalanmış ekmek)
2 tane orta boy kuru soğan (rendelenmiş)
2-3 diş sarımsak (rendelenmiş)
1 tane yumurta
bir tutam maydanoz (ince kıyılmış)
1 paket kabartma tozu
tuz, karabiber, kimyon, kekik (damak tadınıza uygun farklı baharatlarda kullanabilirsiniz)

Sos İçin:

1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çay bardağı ılık su
yarım çay kaşığı kekik

Püre İçin:

5-6 tane orta boy patates (iri parçalar halinde doğranmış)
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı tereyağ
tuz, karabiber

Üzeri için:

Kaşar peyniri rendesi
domates (ben kuru domates kullandım)
biber

Hazırlanışı:

Kıymayı ve diğer köfte malzemelerini bir kaba alıp iyice yoğuralım. Yarım saat kadar buzdolabında beklettikten sonra fırın kabını yağlayıp, köfte harcını elinizle yayın.
Sos için salçayı 1 çay bardağı suyla ezip, kekik ekledikten sonra köftenin üzerine sürün.

Tepsiyi fırına verin ve 170-180 derece de altı ve üzeri kızarana kadar pişmeye bırakın.
Bu arada püreyi hazırlayalım. Küçük bir tencereye doğranmış patatesleri ve sütü koyup pişirmeye başlayalım. Patatesler tamamen yumuşayınca ocağı kapatıp, içine yağı ekleyelim, ezici veya blender yardımıyla iyice ezelim. Tuzunu ve karabiberini de eklediğimiz püremiz de hazır.
Fırında kızaran köfteyi çıkartıp üzerine hazırladığımız püreyi yayalım. Pürenin üzerine de rendelenmiş kaşar peynirini serpelim. Domates ve biberle süsledikten sonra kaşarın eriyip kızarması için tekrar fırına koyalım.
Peynir tamamen eriyip kızarınca fırından çıkartıp dilimleyerek servis edebiliriz.
Afiyet olsun...
 Püf Noktası:

Yemeği ilk olarak büyük boy kare borcama hazırlayıp fırına vermiştim. Kıymanın kızarınca kendini çekeceğini hesaba katmamışım. Benim köfte küçüldü. Püresini eklemeden önce küçük boy kare borcama aktardım. Son halini küçük olan borcam da aldı. Siz ilk aşamadan küçük olanı kullanın.

Yemeğin püresini daha önce yayınladığım püreli köfte tarifinde olduğu gibi sadece sütle pişirerek hazırladım. Bu şekilde daha lezzetli olduğunu düşünüyorum. Denemenizi tavsiye ederim.

Ben bu yemeğin yanına yine yoğun istek üzerine havuçlu arpa şehriye pilavı yaptım. Yanında ayranla birlikte...





0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design